Tuesday 13 July 2010

FELDA L.B. Johnson

FELDA L.B. Johnson atau PAUN Kampung Johnson merupakan sebuah bandar kecil di Negeri Sembilan, Malaysia. FELDA L.B. Johnson dinamakan bersempena bekas Presiden Amerika Syarikat, Lyndon B. Johnson, yang melawati kampung itu pada 1966. Bukan aku nak bangga yang dia datang situ. Yang aku nak aku banggakan ialah aku dilahirkan di situ. kawasan yang dulunya banyak rumah-rumah kayu sekarang ni dah digantikan dengan rumah batu. Disitulah lahirnya insan yang bernama Raja Shah Imran Bin Raja Ahmad Shafiei. Aku dilahirkan di rumah kayu milik atuk aku dan sekarang ni dah jadi rumah batu pun. Semasa ibu aku melahirkanku pada masa tu bidan kampung tu yang sambut aku.. hehe style kampung..... Tu la zaman beralih zaman kampung aku tidak terlepas dalam proses pembandaran. Dan kampung aku ni terletak berhampiran dengan kawasan perindustrian Nilai. Banyak juga perubahan yang berlaku. Sebelum ni jarang aku balik kampung. Pada tahun lepas aku lihat banyak projek2 sedang dijalankan disitu. Kilang2 pun banyak mengikut apa yang atuk aku cakap la. kampung tu banyak mengukir memori lampauku....che macam dah tua la pulak. kat situ la aku dengan sepupu aku berlari-lari, main mercun dan macam-macam lagi.Aku juga pernah bersekolah tadika kat situ. hampir setahun tinggal disitu. Dan kat situlah tempat aku bersunat. Banyak memori indah dekat situ. Dan paling indah kat situ paling banyak aku dapat duit raya...haha memang best duduk kampung....

sekadar gambar hiasan

No comments:

Post a Comment