Monday 2 August 2010

Warkah Cinta Buat Ibu

surat cinta sempena hari lahir ibuku,


selamat hari lahir buat ibuku Salmah binti Ismail yang jauh dimata tapi dekat dihati.memang lama sudah aku tak ketemu dirimu, entah bagaimana keadaanmu ... Aku sentiasa mengingatimu dalam doaku. Jikalau dikenang semula pengorbananmu melahirkanku dan menjagaku abang dan adik2ku sungguh tidak dapat dibayang dan disebut satu persatu... Aku pasti kau masih mengingati hari lahir ketujuh-tujuh anak2mu. jika dihari ulangtahun kelahiran anakmu pasti kau akan menyambutnya dengan kemampuanmu...

oh... gembiranya hari itu tidak terkata oleh anak2mu! disetiap hari lahir anak2mu pasti kau cium anakmu... hadiah ciumanmu itu sesuatu yang berharga buat anakmu....kalaulah 7 orang anakmu dilahirkan pada hari yang sama aku rasa 7 ciuman akan diberi pada anakmu.

4 lelaki dan 3 perempuan adalah hadiah paling berharga daripada Allah untukmu....Anakmu lahir ke dunia membawa 1001 harapan kepadamu....anugerah yang diberi ilahi kepadamu sesuatu cabaran besar buat dirimu.... tetapi kau menghadapinya dengan tabah dan tenang...aku tak pernah lihat kau merasa susah dengan tugasmu.... kau hadapi hari2mu dengan penuh tenang..... walaupun badai menimpa dirimu kau tetap harungi jua...

kini ku jauh diperantauan... adakah kau dapat mengirimkan ciuman berharga kepada diriku lagi.....???? mungkin aku menunggu ciuman itu setiap hari. jika di hari lahirmu ingin aku mengirim ciumanku pula untukmu..... aku doakn semoga kau panjang umur dan murah rezeki....ya Allah peliharalah ibuku sebagaimana dia memeliharaku...

oh ibu yang kucinta, surat cinta ini kuberikan padamu... surat cinta ini perama kali aku tulis. tak ada pengalaman aku menulisnya. belum pernah aku tulis kepada perempuan lain selain dirimu... Entahlah... terdetik dihati ini untuk menulis surat cinta.. cintaku padamu ibu tak pernah kupadam sampai bila2.. untukmu ibu surat ini ku layarkan kepadamu sebagai bukti cinta sejati anakmu... Mungkin surat ini tidaklah diposkan ke alamat rumah, tetapi pos disini juga satu kepuasan buat diriku....

warkah berlagu cinta untukkmu daripada,

anakmu,

imran shafiei.

2 comments: